به گزارش روابط عمومی مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان جشن ازدواج با حضور ۱۲۰ زوج روستایی، از روستاهای غرب این استان در روستای یساقی از توابع شهرستان کردکوی با همت رئیس هیئت مدیره مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان و مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان برگزار شد.

در این مراسم در کنار این زوج‌های جوان و جمعی از بستگان آنان، تعدادی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی، نماینده مردم‌ گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، رییس گلستانی دبیرخانه ازدواج جوانان کشور به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

رئیس هیئت مدیره مجمع ملی خیرین ازدواج جوانان گفت: همدلی و همکاری در امور خیر، کاری بسیار ارزشمند و دارای برکات زیادی است.

محمدعلی محمدی‌نیک در این مراسم اظهارداشت: هدف از این مراسم ترویج فرهنگ‌ ازدواج به ویژه ازدواج آسان است و همراهی و همدلی خیرین در این مراسم ارزشمند است.

وی بیان کرد: رفع مشکلات و موانع ازدواج جوانان، راه‌های تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: برای زوجین حاضر در این جشنواره کمک به خرید لوازم منزل و جهیزیه برای هر زوج یک میلیارد ریال، سفر زیارتی به مشهد، تامین مشارکتی ۶ قلم کالای منزل برای هر زوج توسط خیرین و موارد دیگر از جمله مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
جشنواره زوجین روستایی گلستان برگزار شد
در ادامه نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی، وحدت، یکدلی و همکاری برای کارهای نیک زیبا است و یکی از زیباترین نمادهای تعاون و همکاری، همراهی برای شکل‌گیری پیوندهای آسمانی است.

غلامرضا منتظری در این مراسم اظهارداشت: زندگی زیبا، سرشار از لطافت و عشق است که نیازمند اقداماتی برای جاری شدن و دوام و قوام است.
بقای زندگی‌های زوجین، شناخت خوب، جامع، کافی و وافی از یکدیگر است و این به آن معناست که زوجین از ویژگی‌ها و خصوصیت جنسیتی، اخلاقی و رفتاری همدیگر آگاهی کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ریشه بسیاری از طلاق‌های زودهنگام نبود و نداشتن این‌ نوع و مدل شناختی از یکدیگر است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: قناعت و ساده‌زیستی در کنار نبود چشم و هم‌چشمی و مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران و داشتن خواسته‌های زندگی با توجه به توان همسر در کنار مهربان بودن و ابراز دوستی زوجین با هم و نیز گذشت در زندگی توسط زوجین نیز از دیگر شروط قوام و دوام زندگی‌هاست.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *